RSS

Membongkar keajaiban XANTON dari buah manggis





Manggis atau nama saintifiknya (Garcinia Mangostana) adalah pokok tropika malar hijau dan dipercayai berasal dari Kepulauan Sunda dan Maluku. Nama Genus Garcinia diambil sempena nama seorang peneroka dan pengumpul tumbuhan dari Perancis, Laurent Garcin (1673-1751) pada kurun ke-18.

Buah manggis hanya tumbuh dikawasan tropika. Pokok manggis boleh tumbuh dari 7 hingga 25 meter dan menghasilkan buah berwarna ungu pekat yang boleh dimakan. Buah manggis mempunyai kulit ari perang kemerah-merahan yang keras (pericarp) dan isi putih yang berair (empat hingga lapan ulas) dan biji (satu hingga lima). Mengikut ceritanya, permaisuri Victoria pernah memberi anugerah kepada sesiapa yang boleh mencarikan buah manggis ini kepada baginda. Buah ini juga terkenal kerana boleh memberi kesan "penyejukan" (cooling effect) pada badan. Maka dengan sebab itulah kita disarankan untuk makan buah manggis selepas makan 'Raja buah' iaitu durian.

Kajian menunjukkan manggis mengandungi sebatian unik bernama XANTON yang mempunyai ciri ANTIOKSIDA yang tinggi serta baik untuk kesihatan.

Menurut penyelidik J.Frederick Templeman MD, "Dari penambahan tenaga untuk melindungi sistem dalam tubuh dari kerosakan radikal bebas, Xanton menyampaikan faedah yang luas." Xanton merupakan sebahagian daripada super antioksida yang paling mujarab.

Dr James Duke yang telah bekerja bersama US
DA selama 35 tahun telah merumuskan lebih 138 ciri-ciri dan khasiat manggis dan sebahagiannya adalah berikut.

  • Anti radang
  • Anti tumor
  • Anti kanser
  • Anti Parkinson/strok
  • Anti fatifue (memberi tenaga)
  • Anti bakteria
  • Anti Virus/kulat
  • Anti-deperssant
  • Anti diareal(cirit-birit)
  • Anti Alzheimer
  • Menurunkan kolestrol
  • Menurunkan darah tinggi (hiper tension)
  • Menurunkan kandungan gula dalam darah
  • Melindungi jantung
  • Menyokong fungsi sendi dan tulang rawan
  • Mencegah penyakit tulang (osteoporosis)
  • Anti penuaan
  • Anti neuralgic (mengurangkan kesakitan saraf)
  • Menghalang penyakit berkaitan mata seperti katarak dan glukama
  • Mengubati penyakit kulit seperti jerawat
  • Membantu kesihatan gusi
  • Melancarkan sistem penghadaman
  • Mencegah sembelit
  • Melicin dan mencantikkan kulit


APA KATA MEREKA tentang kehebatan buah manggis?
(Pakar Kesihatan Antabangsa)

Dr. Sam Walters - Naturopath; Master dalam Sains Biologi
"Jika anda tahu apa yang saya tahu, anda tidak akan kemana-mana tanpa jus manggis" Antioksidan adalah kunci sebenar pada masa hadapan untuk rawatan penyakit. Kulit manggis mengandungi Xanton yang berkesan untuk pengkulturan kanser payudara, kanser paru-paru, kanser perut dan leukimia. Jus manggis menjadi satu senjata untuk mengatasi kanser, dimana ia telah memulangkan kehidupan mereka yang majoriti di tahap 4 keatas.

Dr Albert Miller - Pakar Kesihatan Keluarga
Saya amat kagum pada kesan anti radangnya, pengurangan bengkak sendi dan pengurangan rasa sakit, amat ketara setelah mengambil jus manggis ini.

Dr james Graham - Gynecologic Oncologist
Saya telah mengalami arthritis yang teruk pada sendi lutut dan buku lali. Saya berjalan dengan 'tulang di atas tulang' mengalami sakit yang teruk. Saya juga mengalami ulser, gastrik dan paras haemoglobin ke tahap 6 dan dimasukka ke Unir Rawatan Rapi. Selepas 3 hari mengambil jus manggis, saya merasakan perubahan yang ketara pada masalah kesihatan saya.

Robert Edgar Burns
"Satu keinginan baru untuk hidup!"


Kini JUS MANGGIS tidak perlu diperah, SHAMELIN Bina memperkenalkan
MANGOSTYN JUICE,,




KELEBIHAN SHAMELIN MANGOSTYN JUICE
  • Murah
  • Puri keseluruhan buah manggis (kulit+isi+biji)
  • Berdasarkan kajian dan teknologi FRIM
  • Buatan Malaysia
  • Tiada gula tambahan
  • Sesuai untuk semua peringkat umur
  • Peluang menambah pendapatan sebagai ahli Shamelin Bina
  • Pengesahan halal

SIAPA yang memerlukan?
  • Orang tua yang berpenyakit
  • Penghidap Kanser/Darah tinggi
  • Penghidap resdung
  • Pesakit yang terlantar di hospital
  • Wanita yang bekerjaya
  • Buruh / petani
  • Orang politik
  • Kanak-kanak
  • SEMUA penduduk 1 MALAYSIA.....!!!


DUTA SHAMELIN
* Malek Noor sudah, anda bila lagi?? *




"MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MERAWAT"
Tetapi manggis adalah untuk MENCEGAH dan MERAWAT!!




Hubungi
SHAH

017-3371034/012-3371034

biarpun dimana anda berada! Kami sedia membantu.
Anda akan mengubah hidup anda dan orang di sekeliling anda!




*Stockist yang berminat digalakkan.

Kami sediakan risalah! klik sini
brochure (hadapan) - klik sini
brochure (belakang) - klik sini


*Ini bukan penipuan, hanya penjualan produk..
xde kene mengena antara yang hidup atau mati! :D

Dari jemari seni andrea hirata

*sastera*



Hari ini aku berjaya menyelak ke muka surat terakhir sebuah novel karangan Andrea Hirata- tajuknye LASKAR pelangi memang aku agak ketinggalan,. Tahun lepas memang nak pinjam buku ni tapi xcukup kuota *padahal aku ada 6 kad,, boleh pinjam 24 buku,hehe..* aku pinjam akhir tahun je sebab aku study kat hostel, xleh pnjm la,,

Hmm,, Bercerita tentang buku nie, karyanya sgt puitis,..dan bahasanya boleh buat karangan BAhasa Melayu! sangat memberansangkan! perumpamaanya hidup.. Best ahh cuma ending nye xfaham.. Ikal tuh jadi jahat kew *gothic*? hehe.. tapi aku sgt kesian kat Lintang! Dye mcm BINTANG tapi kenapa akhirannya macam tuh~ Even dye kje teruk last skali tapi kalau dia mintak! ramai nak dye hape,.. boleh famous mcm Adi Putra.. bagi aku la,, mungkin andrea hirata ada sebab musababnya sendiri..

Tapi,, i love lintang,. and actually i wanna be genius. yup! i love physics,, tapi adushh spm xtaw camne nanti. herm,. Lintang nie memang gile,..hehehe da kate pun cerita kan!


Inilah filem laskar pelangi! aku xpenah tengok lagi,. hehe


Tapi laskar pelangi nie banyak sambungannya ke? Aku ada jugak pinjam kat Perpustakaan Awam, tajuknya EDENSOR karya andrea hirata jugak.. adakah itu sambungannya? and tadi tengok website andrea hirata ade lagi novel *Mimpi-mimpi Lintang - Maryamah Karpov. Tak apa,, esok aku bisa aja dong baca Edensor.. tunggu dan lihat!



*tapi aku maseh terpikir2,, apakah maksud LASKAR erk??


intro~


erm,..first of all,..aku nak blaja berjimat..huhu,..xnk amik byk space,... xtau ah,. npe aku pleh d u n n o e - a h  sbb aku taw nk letak pe,..huk3 cam pe2 ah,..nie pon ngantuk aw,...tp xper ah,.. akn kugagahkan jua mataku ini biar terbeliak! wakaka,. anyway camat dtg n welcome,..yg pntg,.. e n j 0 y !

Copyright 2009 hati ini palsu,... All rights reserved.
Free WPThemes presented by Leather luggage, Las Vegas Travel coded by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy